Arta convingerii pentru vaccinare. De la curse gratuite la bani. Care sunt cele mai neobișnuite stimulente oferite de Guverne



După graba timpurie a cetățenilor în vârstă pentru a se vaccina împotriva coronavirusului, multe țări au ajuns să recurgă acum la ”mită” pentru a convinge oamenii să se vaccineze, scrie Politico.

Minoritatea scepticilor în ceea ce privește vaccinul – în special în toată Europa – sunt, probabil, imuni la stimulentele oferite.

Unele țări – în special Franța – adoptă o abordare mai strictă, impunând ca anumiți lucrători cheie să se vaccineze sau restricționând accesul la activități de agrement pentru persoanele nevaccinate. Pakistanul adoptă chiar și abordarea neconvențională de a întrerupe semnalul telefonului mobil pentru cei care refuză să primească vaccinul.

Numerar și premii

 

Statele Unite. Atunci când un apel pentru a vă salva propria piele nu este suficient, o promisiune a guvernului de a vă îngrășa portofelul ar putea face diferența. Aceasta este speranța președintelui american Joe Biden, care a cerut statelor să ofere un stimulent de 100 de dolari pentru ca oamenii să accepte să se vaccineze. Maryland a mers, de asemenea, pe calea banilor, iar toți cei care au primit vaccinul au intrat în tragerea la sorți a loteriei VaxCash, cu un premiu mare de 400.000 de dolari.

Hong Kong are propriul său „concurs norocos” – premiul cel mai mare, un apartament gratuit. Și aceasta este doar una dintre numeroasele inițiative lansate de companiile private, după ce guvernul din Hong Kong le-a cerut să ajute oamenii să se vaccineze.

Canada mizează tot pe loterie, cu câteva premii impresionante de până la 1 milion de dolari, în timp ce Letonia și Polonia speră, de asemenea, că perspectiva unei câștiguri în numerar le va motiva cetățenii.

Serbia a fost pionierul distribuirilor în numerar pentru cetățenii reticenți, oferind 25 de euro oricărei persoane peste 16 ani la începutul lunii mai pentru a se vaccina.

Și Suedia optează pentru stimulent financiar. Dar, având în vedere că reticența față de vaccinare este mai puțin răspândită decât în alte țări, banii pe care îi oferie sunt 100 de coroane suedeze care reprezintă mai puțin de 10 EUR. „Cu toate acestea, ar putea fi suficient să îi determinăm pe câțiva oameni să se vaccineze”, spune omul din spatele campaniei, Erik Wengström, de la Universitatea Lund.

Lucruri gratis

 

În Regatul Unit, miniștrii mizează pe plimbări gratuite cu Uber și Bolt, bilete la cinematograf și livrări de fast-food de la Deliveroo (salutat de tabloidul Daily Mirror drept „Kebabs for jabs”). Guvernul a semnalat, de asemenea, că cei care nu se vaccinează nu vor fi lăsați să intre în cluburi de noapte în câteva săptămâni.

Grecia împarte bonuri de 150 euro persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani după ce primesc prima doză de vaccin. Aceștia vor putea folosi cupoanele pentru a călători, pentru a sta în hoteluri sau campinguri, pentru a participa la concerte, pentru a merge la cinema și pentru a plăti bilete la alte evenimente culturale.

Mâncare gratis

 

În Germania, oficialii fac apel la gastronomie pentru ai convige pe oameni să se vaccineze. O ofertă de cârnați gratuiți în orașul Sonnenberg din sudul Turingiei a făcut ca oamenii să stea la coadă pentru a se vaccina. Iar Berlin a angajat un DJ la unul dintre centrele sale de vaccinare pentru a-i atrage pe tineri.

Și România a apelat la gastronomie pentru a-i atrage pe oameni să se vaccineze. Un stand de grătar la piața Obor din București dădea mici gratis celor vaccinați. Pentru cei care încă nu s-au imunizat, o librărie din Oradea oferă cafea gratuită și cărți gratuite pentru românii vaccinați.

Corespondentul din Orientul Mijlociu al lui Welt, Christine Kensche, spune că diferitele districte din Israel oferă stimulente delicioase: hummus în cartierele arabe, tscholent pentru evreii ortodocși, pizza la Tel Aviv și înghețată pentru copii.



Source link

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *